A Taste Of Lisa

A taste of Heaven, A Piece of me...

Frukostbröd med rivet äpple

Kategori: Allmänt, Desserter & bakverk, Picknick/Brunch, Träning & hälsa

(null)

När man vill undvika vitt mjöl, men ändå äta goda frukostbullar så slänger du snabbt ihop dessa i muffinsformar. Sunt, snabbt och proteinrikt, och fantastiskt saftigt och gott! Frys in ett lager vettja och värm dem i airfryern. Jag bakade mina i min airfryer men går precis lika bra i vanlig ugn. Höstigt och gott med äpplen i. 
(null)

(null)

(null)

Frukostbullar med rivet äpple (ca 15 st)
  • 7 dl havregryn (mixa till mjöl)
  • 2 tsk bikarbonat 
  • 1 tsk salt
  • 1 rivet äpple
  • 3,5 dl grekisk yoghurt 0% fett
  • 2 ägg
  • Solros- & pumpakärnor 
Gör så här:
  1. Mixa havregrynen till mjöl. (Det går bra med vanligt havremjöl också.) 
  2. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. 
  3. Riv ner äpplet. 
  4. Blanda sen i yoghurt och ägg till en smet. 
  5. Häll sedan i muffinsplåt eller muffinsformar. Jag använde silikonformar i muffinsplåt. 
  6. Toppa med valfria fröer. 
  7. Baka i vanlig ugn: 250 grader i 10 min. Eller i Airfryer: 160 grader 10 Jag serverade dem som scones med cream cheese, körsbärsmarmelad, smör, blue cheese, Gouda ost och earl grey te. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentera inlägget här: